Як зареєструвати або ліквідувати ФОП через «Дію». Покрокова інструкція.

Як зареєструвати або ліквідувати ФОП через «Дію». Покрокова інструкція.

В 2021 році Міністерство цифрової трансформації України нарешті запустило довгоочікувану онлайн реєстрацію фізичних осіб підприємців (далі – ФОП).

Також доступна онлайн ліквідація (закриття) ФОП та внесення змін до даних про фізичну особу підприємця.

Все це можливо зробити за допомогою порталу “Дія”. Отож, розпочнемо.

Авторизація на порталі “Дія”

«Дія.Підпис». Треба зчитати QR-код у мобільному застосунку «Дія» і пройти Face ID контроль.

Bank ID. Слід увійти в систему обраного банку. Виберіть зі списку свій банк, введіть логін та пароль від інтернет-банкінгу. BankID використовують: Монобанк, ПриватБанк, Ощадбанк, Райф, Альфа-банк та ще понад 30 інших банків.

Електронний підпис. Необхідно прикріпити файл із особистим ключем і ввести пароль.

Mobile ID – через номер мобільного телефону для абонентів Vodafone, «Київстар» і lifecell. SIM-карта повинна підтримувати функцію електронного підпису.

Після авторизації (або реєстрації) Вам необхідно виконати наступний крок.

Заповнення онлайн-форми на отримання послуги

  • вказати ваше громадянство та адресу реєстрації ФОП;
  • обрати КВЕД (вид економічної діяльності);
  • зазначити систему оподаткування;
  • обрати місце провадження господарської діяльності: уся територія України, за місцем реєстрації ФОП або за іншою адресою.
  • вказати електронну пошту й телефон.

Щоб подати заяву, слід натиснути кнопку «Підписати й надіслати». Заповнену заяву на реєстрацію ФОП буде перевірено та автоматично надіслано до ЄДР для проведення державної реєстрації в автоматичному режимі без участі державного реєстратора.

Повідомлення про реєстрацію вас ФОП з’явиться в кабінеті та на електронній пошті. Після того, як запис про реєстрацію ФОП з’явиться в Єдиному державному реєстрі, впродовж 2 робочих днів ви можете отримати виписку з реєстру в кабінеті громадянина або у ЄДР за кодом доступу — він надійде вам на пошту. Виписка має юридичну силу — її можна роздрукувати й користуватися як будь-яким іншим документом.

Якщо у вас спрощена система оподаткування: ви маєте вести облік доходів у будь-якій зручній для вас формі. Реєструвати книгу обліку доходів у податковій не потрібно. Тут можна ознайомитись зі змінами в законодавстві, що це регулюють.

Якщо у вас загальна система оподаткування: після реєстрації ФОП вам потрібно зареєструвати Книгу обліку доходів у податковій службі. Ви можете вести облік на папері або в електронній формі. З порядком ведення книг обліку можна ознайомитися тут.

ЗАКРИТТЯ ФОП

Як закрити ФОП за допомогою Дії?

Не менш важливою операцією в діяльності фізичних осіб-підприємці є закриття ФОП. Таку послугу можна оформити за 2 хвилини на порталі “Дія”.

Перейшовши за посиланням Вам знову необхідно авторизуватись (або зареєструватись) на порталі “Дія”.

Заповніть онлайн-форму на отримання послуги. Уся важлива інформація вже зберігається в системі – ви маєте лише перевірити чи вона вірна та підписати заяву за допомогою вашого електронного підпису.

Ця заява буде автоматично відправлена до реєстратора, інформація про закриття буде також направлено в податкову службу.

Статус заяви можна перевірити у кабінеті громадянина. Повідомлення про закриття ФОПа з’явиться у кабінеті та буде відправлено електронною поштою.

Вже після цього реєстратор вносить інформацію про закриття ФОП до Єдиного державного реєстру та інформує податкову службу, де була зареєстрована фізична особа-підприємець, що цей ФОП закритий.

Якщо ви працювали зі спрощеною системою оподаткування, вас виключать з реєстру платників єдиного податку та реєстру платників ПДВ. І з цього моменту ваш ФОП вважається закритим.

Отримати послугу по закриттю ФОП можна і офлайн через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи). Про це читайте в іншому пості.

ВНЕСЕННЯ ЗМІН ПРО ФОП

Як внести зміни про ФОП на порталі “Дія”?

За допомогою даної послуги можна онлайн змінити інформацію про ФОП, що зберігається в Єдиному державному реєстрі. Зокрема, внести зміни до громадянства, видів економічної діяльності, контактної інформації фізичної особи-підприємця.

Внести зміни до номеру платника податків (паспортних даних), прізвища, ім’я, по батькові, місця проживання/місцезнаходження наразі доступно тільки офлайн. Наприклад: за допомогою ЦНАПів.

Зареєструйтеся чи авторизуйтеся (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина за допомогою електронного підпису.

Заповніть онлайн-форму на отримання послуги.

Після цього заяву на внесення змін до даних ФОПа буде автоматично надіслано до реєстратора за місцем реєстрації, або місцем проживання, що вказано в довідці переселенця.

У випадку внесення змін до виду діяльності (КВЕД), якщо ви є платником єдиного податку, автоматично формується заява до податкової.

Отож, реєстрація або закриття ФОП, чи внесення змін до ФОП тепер займає не більше 10 хвилин. Користуйтесь та примножуйте!!!

P.S.: Коротке відео по згаданим послугам –